fredag 28 november 2008.

Jag är hemma. För ovanlighetensskull så är jag hemma idag. Har inte varit hemma sedan i söndags och redan vill jag här ifrån. Jag dricker varm choklad. Gjort på laktosfri mjölk och på spisen med kakao och socker så som farmor gjorde när vi var små och gick till henne efter skolan. Då fick man alltid mackor och varm choklad. Inte oboy, varm choklad. Jag har ingen mikro.
Jag är sjuk. Jag är febrig och så fort jag gör minsta lilla sak blir jag överansträngd. Går jag ut till köket eller till toaletten så får jag nästan hjärtklappning. Min kropp är helt ur balans. Jag har inte yogat på över en vecka vilket gör mig arg och lättirreterad.
Jag har legat på soffan och glott på teve. Stackars alla som jämt ser på skiten som går på dagarna. bara massa jävla gameshows typ och gamla repriser. jag gick ända ner till källaren för att avboka min tvättid. Inte en chans att jag orkar tvätta kläder idag.. jag känner mig lika pigg och fräsch som jag ser ut.
När jag gick ner i källaren märkte jag en sak. Ensamma mamman som bor under mig verkar ha funnit någon, mr right. Det står nu även ett mans namn på dörren och nere där man kommer in. Kul, kanske hon inte är lika bitter som hon var för ett år sedan, nu kan dom sitta där inne och spela singstar tillsammans.

Jag funderar över oroligheterna i Bombay. jag hoppas allting hinner fixa till sig innan jag åker till indien. fast jag tror inte jag ska till Bombay, eller jo kanske på hemvägen. jag borde ringa min travel agent och skälla på henne, nej jag skojar.
Men jag borde ringa henne, det är ju trots allt min mamma.
Det enda som varit lite kul idag är att jag har äntligen fått lyssna på min nya hello saferide skiva som kom i måndags. Jag har nog lyssnat genom den fyra fem gånger redan.
Nu ska jag släpa min trötta häck tillbaka till vardagsrummet.

//michelle.
juste har äntligen fått upp gardiner, tog mig bara 11 månader satte upp dom förra helgen.

my curtains.

lördag 22 november 2008.

När jag vaknade imorse låg jag på soffan hemma hos syster i norby. Jag gick upp, gick på toa och kollade sedan ut genom fönstret, snö. Underbart vackert. Det måste ha snöat hela natten för ett vitt mjukt täcke låg över marken och trädtopparna, fint. Jag gjorde en kanna te och gick upp för att säga godmorgon till Hailie och Lisa som jag hörde också var vakna. När jag kom upp och sa hej sa hailie "neeej..go and wake michie up!" Hon hade tänkt komma och väcka mig, men jag hade ju redan gått upp! Gulle!
Hailie var helt fascinerad av snön och ville gå ut och leka genast. Vi myste omkring hemma hos Lisa och Henrik, drack te och kaffe och Lisa bakade blåbärsmuffins. Mys. Jag klädde på Sydney och kammade snebena på henne, gullefjun. Hon är förresten 7 månader idag =) Grattis tusstuss! Sen efter det så åkte Lisa och Jag iväg och handlade på Maxi, vi var inte direkt dom enda människorna där, men det gick bra. Lisa skjutsade hem mig med alla mina matvaror. Att handla är egentligen ganska tråkigt men det är kul att åka dit tillsammans med syster och det är alltid skönt att få hem mat så man har det hemma och klart.

Nu är jag hemma hos mig i min lägenhet och donar med grejer, dricker te och lyssnar på musik. Trodde att min nya skiva kommit i posten men det var inte mina grejer utan julklappar till mamma och pappa som kommit. Jag har tänt rökelser så hela lägenheten luktar gott.
Nu ska jag hitta nåt annat att pyssla med.
Oh juste mina tupperware grejer har kommit. Den ena silikon-bakunderlaget var dock trasigt! Så det måste bytas. Men burkarna var fin fina. Nu är jag sugen på att baka kakor.

mina tupperware burkar. det rycker i mina kakbakar nerver.

//michelle.

tisdag 18 november 2008.

Hej, tisdag idag och jag har jobbat.
Det kom ett nytt ställ idag med nytt shampoo och balsam. I stället som dom stod i fanns även en liten teve, som visar en liten reklamfilmssnutt. Charles Worthington. Reklam filmen är ca 10 sekunder lång och går bara om och om och om igen. Hela dagen har jag fått suttit och lyssnat på Charles Worthington reklamen, eller iaf nonstop från ca tio imorse till fyra. ååh vad drygt.

Efter jobbet traskade jag hem i snö/regnet. Jag hämtade träningskläder och min yoga-väska och cyklade ner till shalan och yogade från ca 17:15 till 18:45. Jag höll på att bli påkörd av andra cyklar två ggr på vägen dit. Dock skrek jag inte en endaste gång. Jag hade ett bra pass idag. Mareechasana gick riktigt bra, i A fick jag runt armarna och fick tag i handleden på båda sidorna. och jag klarade av D helt själv på ena sidan!  skoj!

Efteråt var jag trött och väldigt hungrig, så jag cyklade hem och lagade middag och duschade sen har jag legat och kollat på lost och druckit te och ätit mandarin och lussebulle. yum.

Juste jag fick ett brev från vårdcentralen också, det var typ svar på mina blodprov som jag var där och tog för ungefär en månad sen. Det stod att mina prover var bra förutom laktosintolleransprovet. Det visade att jag hade en genuppsättning som talar för laktosintolerans. Därför bör jag försöka utesluta mjölk en tid för att se om jag mår bättre. Jag fick med alla provresultat också och egentligen förstår jag ingenting men tydligen kan jag inte bryta ner mjölksocker eller nåt.
oh well. så kan det vara.

Jag är lite småseg nu, ska lägga mig och läsa ett tag tror jag.

//michelle.

söndag 16 november 2008. -let it snow.

Idag är det söndag och när jag gjorde mitt morgon yoga-pass imorse så började det snöa. Stora fina flingor som föll rakt ner från himlen. Så vackert att ha det som utsikt medan jag tränade. Det förgyllde träningen lite ytterligare.
Idag så ska vi ha thanksgiving dinner, det är egentligen inte förränn nästa eller näst nästa vecka tror jag, men det är mormors sista dag här så vi har det idag.
Jag har suttit med pappa och druckit kaffe och tittat på bilder från när han var i indien. Jättefina bilder.
Både mamma och mormor håller på ute i köket och hela huset börjar lukta thanksgiving. mysigt!

Jag ska kila bort till affären nu.

//michelle.
lagar thanksgiving-middag.
mormor, mamma och jag lagar thanksgiving mat.


lördag 15 november 2008.

Hej,
första inlägget. Den här bloggen har jag först och främst gjort i syfte när jag ska ut och resa så att min familj och mina vänner ska veta vad jag har för mig. Jag kommer förmodligen ibland försöka skriva på engelska så söta mormor och övriga släktingar i USA ska kunna förstå. Men det blir nog skrivande om lite alldagliga saker också.

Idag är det lördag och jag borde egentligen vara på jobbet, men jag har tagit ledigt idag, för det är mormors sista helg i Sverige, hon åker hem på måndag och det känns tråkigt att jobba hela dagen då. Jag håller på att baka en kaka just nu, ska hem till familjen Hedlund på middag och jag sa att jag kunde ta med efterrätt så kaka blir det. I like to bake. och kanske ännu mer äta det när det är klart. Det blir iaf en chokladkaka med tranbär i och sen nånslags yoghurt lime sås att ha till. Verkade gott och smeten var riktigt god kan jag meddela.

Idag har jag annars inte gjort så mycket, druckit två koppar kaffe har jag hunnit gjort så jag är lite så där lagom koffein speedad. Jag har varit i väg till intersport och köpt nya yoga-kläder. Jättetjusiga är dom. Alltid skoj med nya träningskläder, och jag behöver det, hinner inte tvätta när man tränar flera ggr i veckan (som det är tänkt att jag ska men inte alltid gör) jag känner mig även mer motiverad när jag har snygga träningskläder, jättelarvigt låter det men personligen så fungerar det för mig.
Nu ska kakan ut om fyra minuter sen ska jag nog inviga några av mina nya träningskläder.

//michelle.
så här ser en av träningslinnena ut som jag köpte.
                                   så här ser ett av träningslinnena ut.

RSS 2.0