måndag 29 december 2008.

För varje gång jag skriver dagens datum blir jag förvånad över hur fort tiden går. Och samtidigt förvånas jag över hur jag fortsätter att förvånas över att tiden går. Varför skulle den inte göra det? Fyra veckor kvar till Indien, om fyra veckor sitter jag på planet. Det känns overkligt, som något jag bara säger. Så länge har jag drömt och hoppats på en sån här resa men jag tror en del av mig inte riktigt trott att det skulle bli av. Vad säger det om mig egentligen? Vill man göra något ska man ju kämpa sitt bästa för att uppnå det och det hoppas jag att jag gör för det mesta. men jag kan inte sluta tycka att det samtidigt känns läskigt, läskigt att gå från att bara ha en dröm om att vilja göra en sak till att faktiskt göra det. läskigt men ändå så fantastiskt. Så : fyra veckor. Spänningen stiger.

Jag stod på jobbet idag och kollade på schemat som är uppsatt, det är uppsatt fram till vecka fyra, min sista vecka. jag skulle byta lite tider med en tjej på jobbet som också ska ut och resa, hon ska till Sydamerika och åker veckan innan mig. Vi stod iaf där och tittade på schemat och jag konstaterade att "shit vad snart det är jag åker!" Det känns ju så mycket mer snart när man ser allt uppdelat så där. Alla jobbtider fram till man åker och jag tänker hur ska jag hinna med allting? Hur ska jag hinna skaffa allt jag behöver ha med? Hinna jobba så mycket som möjligt och tjäna extra pengar? Träna så mycket som möjligt för att förbereda min kropp på vad som komma ska? och hur ska jag hinna umgås så pass mycket med mina nära och kära som jag skulle vilja?
Ja det där med att få tiden att räcka till är en konst. Jag antar att det gäller att hitta sin egen mellan väg, och helt enkelt prioritera. Prioritera, något som alla gör på sitt eget sätt. Jag tror man kan hinna med allt, och även om man inte gör det så måste man lära sig att det räcker.
Det blir bra, klart jag hinner, jag måste bara sätta fart och börja göra lite varje dag.
Idag har jag börjat en lista, en fixa inför indien lista. Där skriver jag upp allt jag kan komma på, allt från myggmedel och deo till reseförsäkring och telefonnummer för att spärra kontokort. Så är det bara att bocka av där sen antar jag och hoppas, hoppas att man inte glömmer de allra viktigaste sakerna.
Men man kan inte planera allt och bestämma allt, det är trots allt därför man reser, för att uppleva nya saker, få nya intryck. Skulle allt vara planerat och hela ens liv gå efter ett schema tror jag inte att det vore lika intressant längre.
Så det är med skräckblandad förtjusning som jag ser fram emot nästa år. Jag är så spänd så jag kan ibland nästan vilja spricka.
Iiiih..
Jag sitter och dricker vanilj te, jag har varit frusen hela dagen, det är sån där kyla ute idag som biter sig genom hela kroppen ända in i skelettet. Då blir jag glad att det finns massa gott te och också glad över att jag fick jättefina varma tofflor av mina söta systerdöttrar i julklapp som värmer mina fötter <3

Jag gick upp fem imorse och yogade, eller iaf gjorde mina solhälsningar, det tar ungefär tjugo minuter och är ett mysigt sätt att börja dagen. Sen duschade jag och åt frukost som bestod av gröt med granatäpplekärnor och en kopp te.

Nu ska jag gå och stretcha framför teven för att få tankarna på annat och dricka mitt te.

until next time, take care.
//michelle.

min frukost.

söndag 28 december 2008.

Inte många dagar kvar på detta år nu, tjugoåttonde idag, jag har jobbat idag och igår och annandagen och julafton. men det har gått bra. Mycket julemys har jag haft också. Har varit hemma hos syster hela veckan nästan, kom hem nu åkte dit i tisdags, mysigt att vara där och fira jul och leka och mysa med små tjejerna dom är så homla gosiga ju. Fin jul hade vi med fina klappar och god mat, vi har lekt..eller spelat kanske man ska säga, Henrik fick guitar hero och Lisa fick lips, så spelat gura och sjungit har vi gjort om kvällarna. Jätteskoj =)
Tänkte lägga upp lite bilder på julklapparna som jag gjorde.

En aktivitetskudde åt Sydney:


Elefanten är till Sydney och lilla yogaväskan (som har en liten yogamatta inuti) var till hailies monkey (hennes favvo gosedjur):


Yogaväska till syster:



Nu är jag hemma och dricker te, och allt luktar sköljmedel för mitt sköljmedel hade läckt. Jag ska lägga mig tidigt ikväll för jag ska upp tidigt imorgon.

Hoppas alla haft en fin jul.
//michelle.

fredag 26 december 2008.

Sitter här med min underbara söta systerdotter i knäet, måste uppdatera bloggen eftersom jag inte gjort det sen innan jul. Jag Har iaf haft en underbart mysig jul. Mer om den vid senare tillfälle. Men idag är det bara en månad kvar till jag far till indien =)  Spännande!
God fortsättning!
//michelle.

tisdag 23 december 2008.

Hej och en tidig god jul!
Imorgon är det julafton, dom senaste dagarna tycks ha gått i rekordfart verkligen. Mycket små sista minuten pyssel som jag har fått gjort. Men jag är klar och nu ska jag ha en mysig jul med mina närmaste. Eller ja jag har lite tryfflar kvar som jag håller på att göra just nu faktiskt, dom ska bara stelna till lite och sedan rullas ut. Jag ska ge bort dom som present imorgon när vi ska ut och äta julmat hos Henriks föräldrar. Jag tror det kommer bli bra.
I helgen var jag hemma hos syster och bakade pepparkakor, mycket mysigt och trevligt var det, Vi gjorde egen kristyr och dekorerade dom också. Titta så tjusiga dom blev:

Kul hade vi iaf =) Mumsiga var dom också.
Idag har jag varit ner på stan två ggr, först på morgonen och sen vid lunch, skönt att bo nära stan så man bara kan gå ner. Andra gången jag var ner var det typ madhouse, skulle hämta ut ett recept på apoteket. Och jag har aldrig sett så många människor inne på apoteket förr, helt galet, övriga stan var inte direkt lugnare. Jag köpte vin och sen tänkte jag nej, jag är nog hellre hemma. Jag kände mig iaf väldigt glad att jag köpt klart alla mina klappar och slapp trängas i sista minuten julstressen.
Klippte mig på stan också, det var ju därför jag var nere ena gången, mitt hår hade blivit väldigt slitet, inte klippt mig sen april tror jag, mycket sol och bad och plattång och hårtork som slitit ut det. Jag skulle toppa lite, men det blev rätt mycket ändå tycker jag. Känns skönt iofs..mycket lättare att tvätta och borsta ur men det känns så konstigt.
Har inte bestämt mig än och jag är helt nöjd =) men det blir nog bra, behöver bara vänja mig.

Okej jag ser phsyco ut, oh well.
Jag ska börja packa iordning klappar och saker och fara hem till syster där julefirandet ska vara. Jag jobbar imorgon, Men vi stänger redan tre så det blir inte en sån lång dag, efter jobbet åker vi ut till Henriks föräldrar och sen på juldagen är jag ledig, då firar vi våran jul jag + lisa + henrik + småtroll. Då ska vi bara mysa hela dagen och ge varann paket och ha det allmänt mysigt. =) Vi har alltid firat på juldagen i min familj eftersom min kära mor är ifrån USA. Jag ser fram emot att ge dom mina presenter, jag är riktigt nöjd med dom, både det jag köpt och det jag gjort. (bilder kommer efter jul)
Ska bli finfint iaf!
Nej nu ska jag gå och pyssla med lite julesaker.
Ha en underbar jul allesammans
Kram //michelle.

lördag 20 december 2008.

Tjo!
Sitter och lyssnar på hello saferide. Känner mig lite seg också. Igår jobbade jag, vilket gick bra och var rätt trevligt, skönt att vara tillbaka på jobbet efter att ha varit sjuk ett par dagar, jag blir så oerhört uttråkad av att bara vara hemma. Dessutom med ingen energi. Ingen energi till pyssel!
Efter jobbet så handlade jag lite mat och åkte hem till syster, vi skulle ju göra nachos, remember? Det gjorde vi också och smarrigt smarrigt blev det, in i ugnen och ost och allt, super! Jag hade även köpt med mig frukt och vanilj glass så söta Hailie hjälpte mig göra en fruktsallad, hon skalade mandarinerna, hon tyckte typ det var roligt i två sekunder sen tröttnade hon och sa "nej jag inte skala dom DU skala dom!" Okej. Tussan.
Efter barnen lagt sig kollade jag, Lisa och Henrik på Burn after reading. Den var riktigt bra, rolig och ja..bästa filmen jag sett på ett tag. Kul när man ser en film och tänker typ "yes vad bra den var!"

Jag sov över hos dom också, sov på deras soffa. Imorse blev jag väckt av ljudet av mina små systerdöttrar som vaknat till liv, och av syster som skulle ge småtrollen deras välling. Hailie kom in till mig och sa "Goodmorning!" Sen kröp hon ner under täcket bredvid mig och hade tid att gosa med moster i ungefär halft a split second innan hon bestämde sig för att hon hellre ville springa omkring.
Syster stekte ägg till frukost, och vi åt rostat bröd och drack kaffe. Mysgott.

Efter en relativt sen frukost åkte jag i väg och tankade mammas bil sedan tog jag bussen ner på stan. Jag köpte lite sista julklapp-saker. Tror faktiskt att jag är klar med julklapparna nu. Eller nej verkligen inte klar! men jag har handlat klart. Fortfarande massvis med pyssel som behövs styras upp och göras, sen ska dom slås in lite fint också. Men det är ju nästan det roligaste.

Sen gick jag hem från stan, hade handlat mat på ica också. På vägen hem passade jag på att beställa en klipptid också, klockan tolv på tisdag, jag är nämligen ledig då. När jag bokade tiden så sa jag "visst är det den 23?" och böjde mig fram och kollade i kalendern som hon skrev upp mig i, då råkade jag även se att hon skrivit mitt namn "Mishel" Jag kunde inte hålla mig utan fnissade och sa sen hejdå. Roligast stavning.

När jag kom hem såg jag att jag fått julkort. Trevligt! När jag skulle plocka undan varorna var jag väl inte så jättefokuserad för när jag packade upp riset ställde jag den lite halvt på bänken och den ramlade ner och paketet gick sönder!! NEJ! Ris över hela köksgolvet. Dammit, Så jag fick sopa och sen damsuga. Uh! Jag hatar sådana där onödiga extra grejer som man måste göra bara för att man klantat sig, tar så mycket extra tid att mitt upp i allt bli tvungen att dra fram damsugaren. Oh well!

Jag kokade en stor god kopp roibos te, mums och satte igång med julpyssel, som mestadels bestod av att sy på symaskinen. Även lite klippa. Jag har även fotat de julklappar som jag gjort själv =) men jag kan givetvis inte lägga upp dom nu innan jul. Men jag ska lägga upp bilder på dom sen, för jag är faktiskt riktigt nöjd med många av dom. Det är så kul att göra egna klappar =)

Jag ska nog börja laga lite mat nu tror jag..jag ska laga vegetarisk poor man stroganof, åh det var min favoritmat när jag var barn, så gott. jag tänker iaf inte ta en bild och lägga upp för det ser helt sjukt äckligt ut men åh så gott det är!

Dagens present från mamma var fina svartvita servetter & två stycken smörknivar i plast, en svart och en vit.
dagens present
Tjusigt va?

Nej nu säger magen att det är dags att laga mat.

Ha en fortsatt trevlig lördag
//michelle.

fredag 19 december 2008.

Godmorgon, sitter och dricker mitt morgon te och lyssnar på radio. Morgon radion har precis spelat klart en jullåt, tänd ett ljus och låt det brinna. Det är inte många dagar kvar till jul nu, Skrämande, eller mysigt menar jag. jag förstår inte att tiden har gått så fort. Vart tog december vägen? vart tog hösten vägen? eller vart tog 2008 vägen? Eller som en vän en gång sa efter några drinkar "vart är vägen på värld?"

Jag hade kommit ännu mer ur fas än jag trodde, med att ligga på soffan och halvsova i fem dagar. Igår kunde jag absolut inte sova! la mig i sängen vid tio, fick några sms och läste ett tag så jag försökte nog inte helhjärtat att sova förränn vid kanske 22:22 (ca) Då började jag hosta. Och hosta och hosta. Hostningen nådde en helt ny höjd igår, en som inte lät sig stoppas av coccillana och strepsils, ut skulle hostan. Usch vad jag tyckte synd om mina grannar, fast nån granne låg och kolla på tv relativt högt hur länge som helst, så den grannen var det inte så synd om.

Det känns verkligen som att jag låg och vände och vred på mig hela natten, när klockan ringde 06:05 förstod jag inte riktigt att hela natten hade gått, kändes som jag fortfarande var vaken när den ringde. uuh. Men med en varm dusch och en stor kopp morgon te kommer man snabbt upp på fötterna (här är vi morgonpigga och possitiva)

Dagens present från mamma var en liten dusch gelé från body shop med doft av jordgubb. Mums! Dom luktar så farligt gott att man bara vill käka upp hela sig själv efter att ha använt dom. farligt.

Jag har även fått tre andra sådana små dusch geléer tidigare dagar. Titta vad söta och fina dom är när dom står där bredvid varandra på badkarskanten. Vackra färger.
Dofterna är jordgubb, satsumas, mango & shea.


mysgott. Nu har internet dött, får se om det vaknar till liv innan jag måste fara till jobbet så att jag kan publicera detta.

Ha en bra dag,
i know i will.
Efter jobbet idag ska jag hem till sötaste lilla familjen hedlund (syster+ man + små troll) och äta middag, vi ska laga nachos tillsammans. =) Hailie var ju tydligen sugen på det tidigare i veckan. Ska bli trevligt.
//michelle.

fortfarande torsdag 18 december 2008.

Jag bestämde mig för att ta ett bad och lyssna på lite fin musik och tända doftljuset jag fick av mamma, mysigt.

Jag älskar att bada i badkaret, det är så skönt och avkopplande. Det är en himla lyx att få krypa ner i ett varmt bad. Jag använde bodyshops coconut bath bubbles. Luktar gott. Jag orkar aldrig ligga kvar värst länge, jag brukar göra värsta playlisten med musik och sen tröttnar jag ändå efter typ tre låtar, men ändå mysigt. Idag låg jag kvar ganska länge för det var så varmt och skönt.När jag skulle släppa ut allt vatten märkte jag att det var typ stopp i avloppet och att det tog jättelång tid att rinna ner, så istället rann det mesta ut över hela badrumsgolvet och badrumsmattan blev dygnblöt! =( tråååk. Vatten överallt, passande efter att man var helt lugn från badet att sen bli irreterad att hela badrummet är fyllt av vatten, oh well det var inte så farligt bara lite jobbigt.

Sen åt jag majsbröd & blodapelsin och kollade lite på tv. Och! Målade mina naglar! Dagens present från mamma var nagelfilar, nagellack och bomullsrondeller.Så jag invigde nya nagellacket ikväll.
kolla:

Värsta partynails ju!

Nu ska jag dricka vatten och svara på lite bdb kommentarer sen ska jag nog lägga mig och läsa. jag ska jobba imorgon, efter att varit sjuk hela veckan.

go'natt
//michelle.

torsdag 18 december 2008.

Jag är på bättringsväg. Jag känner mig piggare i kroppen även om det känns att jag fortfarande har nåt kvar så känns det mycket bättre än vad det gjort på flera dagar. Det enda jag gjort senaste dagarna är att ligga, ligga i sängen och sova typ 12 timmars nätter alternativt ligga i soffan och glo på tv. Oh så bra program det visas, sense the sarcasm. Jag kan verkligen alla reklamer utantill och har verkligen fått det underbara tillfället att uppskatta och njuta av vardagstvn, det som sänds när man i vanliga fall är på jobbet. Just for the record (you ain't missing anything) Det är talkshows, gameshows och tvins. Yeah that's about it.
Natten till måndag hade jag väldigt ont i mitt högra öra, jag kunde inte somna för det värkte så himla mycket, riktigt obehagligt, När jag vaknade så hade värken släppt men sedan dess så ringer det i örat, eller kanske mer som ett brus. Myrornas krig brus ungefär, Som tinnitus..konstant och relativt högt. Så fort det är bakgrundsljud så tänker jag inte på det. Typ musik, tv eller någon som pratar. Men när det är tyst, Som när jag ska sova, då låter det. Jag hoppas att detta är någonting länkat med dunderförkylningen jag haft och att även det kommer släppa i samband som huvudvärken, halsontet och täppheten släpper. We'll see.
ja jag känner mig piggare idag och har därför orkat sitta i mitt älskade pysselrum och försökt göra klart lite julklappar, Kan tyvärr inte lägga upp några pics här i för väg på det jag gjort men kanske jag kan göra det efter jul.
Men det känns i kroppen att jag inte är helt hundra verkligen för fy så trött jag blir av ingenting. Eller dret märks verkligen att det jobbigaste jag gjort den här veckan varit att gå ut till köket och hämtat mer juice.
Jag tror jag ska jobba imorgon, vore skönt att komma ut, ligger jag kvar i soffan mycket längre till så blir jag nog galen.
nej nu är jag seg, varit uppe för länge nu så jag tror soffan kallar.
//michelle.

tisdag 16 december 2008.

Jag har verkligen världens gulligaste systerdöttrar. Åh vad jag älskar dom där små tjejerna. jag ringde nyss syster vet inte ens vad jag ville säga, ringer henne stup i kvarten så fort jag kommer på nåt jag vill berätta, iaf så ville Hailie prata med mig, Så vi pratade och hon berättade att hon ville komma och hälsa på hos mig och äta nachos. Gullunge! "next time, i come to your house and eat nachos!" Tussan då! Så berättade hon även att cornflakes kom från majs. Och avslutade med "i love you, you can talk to mommy now!"
Sötnos. Blir så glad av hennes söta lilla pipiga röst och allt roligt som hon säger.

Jag är fortfarande hemma sjuk, Men jag tror att det är på bättringsväg, tur att jag har en sån underbar familj som gör mig glad.

//michelle.

Söndag 14 december 2008.

Sitter vid datorn, obviously. varför skrev jag så? Sitter vid datorn. Jag hatar sånt. Sådana där självklara saker, ungefär som när man träffar på nån och dom säger typ "jasså är du här?!" och man vill typ svara "nej jag är inte alls här jag ligger faktiskt hemma just nu och ser på tv! Själv då? är du här?"
Hursomhelst. Igår orkade jag inte alls jobba men jag tog mig till jobbet och jobbade till 15:15 sen fick jag åka hem, en annan fick jobba för mig. jag hade verkligen årets huvudvärk, utan att överdriva en sekund. jag har nog aldrig haft så ont i huvudet förr, hela kroppen värkte faktiskt. Jag kom hem typ halv fyra och la mig då på soffan och somnade, jag hade tvn på och slökollade men orkade inte hålla mig vaken i mer än ca fem minuter innan jag somnade om, vaknade ändrade sovställning eller vaknade för att hämta fler filtar och tröjor. Till sist vaknade jag vid åtta och frös som en tok, då hade jag ändå t-shirt, tjocktröja och stickad tjocktröja på mig, långbyxor strumpor och raggsockor och låg under två filtar. Jag gick och la mig då i sängen istället men kunde inte riktigt sova bra där heller.
Nångång somnade jag väl på riktigt och sov hela natten och vaknade inte förrän elva idag.
Idag är febern lite bättre, men man märker att den fortfarande finns där nånstans för rätt som det är fryssvettas jag igen och är det inte för varmt så är det för kallt och vice versa.

Jag har halvsovit framför the hills på MTV 11-16 hela dagen, sen när det slutade så orkade jag ta mig ända bort hit till datorn..jag har också orkat gå till köket för att hämta mer frukt eller juice eller cola, det som jag livnärt mig på senaste dygnet. jag åt ett granatäpple, pomegranate tidigare. Gud så gott det var, fick c-vitamin kick och mådde lite bättre. jag borde köpt två stycken, sjukt gott var det. men jag har mandariner, blodapelsiner och brämhults kvar. Jag ska bli frisk. Min hals är helt sjuk, jag ringde hem till Lisa tidigare och Henrik svarade och han sa att det lät som att jag pratade i en sån där guldfiskskål.
Jag hatar att vara sjuk, för att sitta stilla är det mest frustrerande jag vet, det finns så mycket jag vill och behöver göra nu men inte orkar. Och det gör mig väldigt frustrerad. Det enda jag orkar är att ligga framför tvn eller sitta här. Jag har redan liggsår typ. Lite nytta har jag gjort vid datorn iaf. jag har rensat. jag måste verkligen ominstallera windows, hela skiten verkligen. Min dator har varit dum alltför länge, med konstig msn och youtube och allting. Egentligen har den varit konstig ända sedan jag flyttade hit, så ja...ett år då. Så jag håller på att sålla genom saker och kasta grejer och sedan bestämma allting som jag vill ha kvar och sortera upp det bättre. jag blir förvånad över hur himla mycket skit man har på datorn, jag har fortfarande jättemycket av Linus saker kvar på min dator. vad ska jag med det till liksom? Så rensat har jag och det känns bra. Jag får bjuda över Henrik snart när jag tillfrisknat och be honom hjälpa mig ominstallera. Vore så skönt att ha det gjort.
Nej jag orkar inte sitta upp längre, måste nog tillbaka till soffan tror jag och sova en stund till. Hur kan man behöva så mycket sömn?
Hoppas ni mår bra iaf.
//michelle.

lördag 13 december 2008.

Det är lucia idag. Elva nätter före jul som man sjöng när man var liten. Nu för tiden är det inte så mycket lussefirande för mig. Vaknade upp nu imorse och märkte att min förkylning blivit ännu sämre och att det verkligen känns som att den har tagit över hela min kropp. Fy så hängig jag känner mig. Det gick rätt bra att jobba igår till 22:15 men jag var sjukt hängig och det gick inte alls i den takt som det brukar. Usch vad jag inte ser fram emot att jobba 10-19 idag. Jag vet ärligt talat inte om jag klarar av det. Att ta sig från sovrummet till duschen och sedan duscha var faktiskt sjukt ansträngande, och att äta kan jag nog helt glömma för min hals är helt igentjockad.
Så ingefärs te blir det till frukost. Tänk att vara liten och ha någon som pysslar om en och inte behöva tänka på alla krav. Jag måste jobba.
Skönt iaf att jag har fått låna mammas bil för att cykla i regnet hade jag verkligen inte pallat. ja vi får se hur denna dag blir, jag som dessutom bjudit över folk från jobbet på glöggfika här ikväll. Jag skulle egentligen behöva lägga mig nu igen och sova hela helgen.
Vi får se, kanske dom här förkylningspillrena börjar ge effekt snart eller så kankse jag mirakulöst blir helt frisk om en kvart.
Åh juste glömde nästan nämna...att dagens present var ett doftljus.
tjo
//michelle.

fredag 12 december 2008.

Här sitter jag framför datorn och blev väldigt sugen på att lyssna på snow patrol. Jag har vart till Stockholm nu imorse, sov hos Lisa och Henrik och åkte in med Henrik till jobbet, han jobbar typ vid St Eriks plan så jag tog tunnelbanan därifrån till hötorget, sen satt jag på espresso house och drack chai latte och åt pepparkaks muffins, mums, medan jag väntade på att TT services skulle öppna. Dom öppnade vid nio och jag kom in direkt och kunde hämta ut mitt pass med visum. Gud så skönt att ha visum-grejen klar nu. Det verkade som årets jävla stressmoment när jag började fylla i formuläret i söndags. Var det bara i söndags verkligen? känns som as-länge sen. Konstigt. Iaf så fixade det sig fort och efter det väntade jag ännu lite mer för att Akademi bokhandeln skulle öppna så att jag kunde lämna tillbaka boken som jag köpt i tisdags. Jag hann med 10:11 tåget tillbaka till Uppsala. Jag tror jag håller på att åka på en förkylning för jag har typ ont i hela kroppen, Det började i huvudet igår och spred sig som halsont och idag värker hela halsen och bröstet och huvudet. Usch..jag som ska stänga ikväll. hade varit skönt att ha mammas bil ikväll och sluppit cykla i snö slasket. Men det ska nog gå bra. jag försöker snabb kurera mig genom att dricka massvis med ingefärs te.
Dagens present från mamma var choklad <3 åh tack. Gulle mamma. Marabou är farligt gott, choklad är en av mina laster verkligen. I can't say no to some good chocolate liksom.

Nej jag tror jag ska ta ett till sånt där förkylningspiller från syster jag känner hur hela min kropp håller på att säcka ihop.
Plocka undan lite måste jag också göra.
hej!
//michelle.

torsdag 11 december 2008.

Torsdag idag och jag sov till halv tio. Jätteskönt att få sova länge. Jag börjar inte jobba förrän klockan tre idag. Jag har suttit och målat julkort, sen har jag även öppnat present nummer två från min söta mamma. mamma och pappa åkte till nya guinea i tisdags och mamma hade gjort en adventskalender åt mig och en åt syster också, med en liten present i, en för varje dag fram till jul så att vi skulle veta att hon tänker på oss medan dom är borta -gulle!
Jag gick ner på stan och fick min andra dos hepatit b spruta, nu är jag nästan klar för takeoff. Köpte ett mag vaccin som jag ska ta en vecka innan jag åker också. Börjar kännas som den här resan blir av på riktigt nu och att det inte bara är en lek. Spännande.

Jag gjorde mina solhälsningar idag också. Åh vad skönt det var för ryggen. Ikväll efter jobbet ska jag hem till Lisa och Henrik. Ska samåka med Henrik till Stockholm imorgon bitti, jag ska hämta mitt pass, för jag var in dit i Tisdags och lämnade in min visum ansökan.
Jag var hem till Madde och Simon igår kväll, vi åt pizza och satt och snackade. Det var kul att se dom, är inte så ofta man ses. Vilket är synd, väldigt synd speciellt med tanke på att jag trodde att vi skulle ses massa nu den här hösten när Madde skulle bo hos Simon. Jag hade med maddes julklapp vilket blev en flopp eftersom det visade sig att hon redan höll på att läsa den boken som jag hade köpt åt henne, så hon fick den inte, jag ska försöka lämna tillbaka den. Men tråkigt för det är en bok som betyder mycket för mig och jag ville ge den till henne. Det hade varit en bra julklapp.

Jag har druckit mitt kaffe nu och gjort mig iordning för jobb. Mys passet idag 15-19:15, Sen hem och fort gosa med småtjejerna. Hoppas inte att dom hinner lägga sig innan jag kommer.
mat.
Jag lagade goda lunchen idag också. Wokade grönsaker och quornbitar med ris till. mums.

//michelle.

old times.


old times.
en gång i tiden hade jag rött hår och gula byxor.

lördag 6 december 2008.

Av någon anledning så ofta när jag skriver dag, datum och år så är det som om en del av mig vill skriva år 2006, jättekonstigt. jag vet verkligen inte varför. Jag kanske skrev mycket under 2006 eller något eller så har jag mentalt fastnat och verkligen inte fattat att tiden går framåt och på sistone i en väldans fart. Min godaste vän sa nyligen att när man jobbar så går tiden mycket snabbare än när man går i skolan, och jag har tänkt mycket på det där på sistone, och jag kan bara hålla med.  Tiden flyter på och man tror att man ska hinna med så mycket mer, "ja men vi kan göra det sen, eller en annan dag!" och plötsligt står man där, och märker hur mycket tid som gått.
Som med när jag skulle åka och hälsa på Madde i sunne, hon hade pluggat där i över ett år, och vi hade sagt ungefär varenda helg att jag skulle åka ner, men det blev aldrig av, förän i höstas när hon bott där i över ett år och hon bara skulle ha sin lägenhet i en vecka till.
Ja, det där med att skjuta upp saker och ting.

jag gick upp nyligen, och ja jag vet att klockan nästan är tolv. Jag vet inte sist jag sov så länge, eller sist jag kunde sova så länge heller. Fast sen kom jag ju inte hem förrän halv fem imorse heller och det är ju inte varenda dag det blir så sent heller. Shit, vissa dagar går jag nästan upp då ju. Vi hade personalfest igår, först var vi på fyrisfjädern och skulle spela badminton, jag var ganska otaggad på badminton delen faktiskt, men det var faktiskt sjukt roligt. Elit idrottspelarna var med och skulle visa oss och lära oss saker. Jättemånga var dom, lika många som oss, så vi fick alla personaltrainers typ, och dom var jätteduktiga...och vi var sååå dåliga i jämförelse, jätteroligt faktiskt hahah. Vi spelade massa olika övningar, en mot en, sen två mot två, med bara en racket på varsin sida, svårt när man skulle hinna byta. Sen spelade jag och cissi mot varandra med varsin elitidrottspelare. haha åh så roligt det var, och vi var så mycket sämre än dom, men dom var så snälla och peppade hela tiden (och psykade motståndarna) Nej skit kul var det iaf. sen var det öl och bastu och efter det blev det julbordsbuffé. Mycket gott.
Efter fyrisfjädern var de flesta yngre taggade på att hitta på något. Så vi drog hem till Mikaela. jag tror vi var ungefär 10 stycken från början.
Jättetrevligt, satt och pratade och skrattade och hade ja..allmänt trevligt. Vissa drog hem lite tidigare för några skulle ju faktiskt upp och jobba(someones gotta do it)
Dom som var kvar längst hos Mikaela var jag, Johan och Niklas. Vi var där till halv fem. Då var vi alla övertrötta och lagom lulliga. Vi skrattade tills vi grät, jag skojar inte..vi satt alla fyra och tårara bara rann. Det var länge sedan jag skrattade så mycket. Vi skrattade tills vi knappt visste varför vi skrattade.
ja jättetrevligt var det iaf.
Men idag är jag seg.

Gud så skönt det är atta vara ledig i helgen!!! jag jobbade hela förra helgen ju, så jag har jobbat sju dagar i rad, så det känns som en välförtjänt ledig helg. jag har träningsvärk överallt från badmintonen och allt skrattande. I låren och rumpan och högerarmen, aj aj.

Jag har varit dktig två gånger i veckan och gjort yoga hemma, jag var på skolan i tisdags kväll som vanligt och sen torsdags morgon gick jag upp kvart i sju och gjorde alla solhälsningar, fem a och fem b. och igår så gick jag tillochmed upp kvart i sex på morgonen och gjorde alla solhälsningar. Bara upp på mattan liksom! Jätteskönt kändes det, och jag är lite nöjd med mig själv att jag orkade gå upp tidigare innan jag skulle till jobbet för att göra det.
Det slog mig i veckan att det bara är sju veckor kvar till indien. och att jag trodde att jag skulle ha hunnit göra mycket mer yoga än jag gjort, ännu en sån där skjuta upp saker grej. bara för att mycket händer i livet så betyder det inte att jorden slutar snurra.
Så det får bli en hel del mer homepractice nu för min del, speciellt eftersom det blir ett relativt långt juluppehåll från skolan.
Jag gillar hur något så enkelt som bara solhälsningarna gör så mycket i hela kroppen, och jag känner glädje av minsta lilla resten av dagen. Att börja dagen på mattan är verkligen ett underbart sätt att få vakna upp på.

Uh nu är jag hungrig. Får se vad som hittas på idag, ska bort mot mamma,pappa och syster+familj hållet nångång under dagen tror jag. Vi ska ha brunch allisammans imorgon. mysigt. Mamma och pappa åker bort på tisdag, dom blir borta över jul så vi ska träffas lite nu och ha lite trevligt innan dom åker. Det känns tråkigt att dom blir borta över jul, har aldrig firat jul utan mina föräldrar, men jag ska fira med bästaste syster och hennes underbara lilla familj. och det ser jag verkligen fram emot. jag är så glad att jag har dom. Dom finns verkligen alltid där för mig och är ett oerhört stöd.

jag sitter och lyssnar på band of horses is there a ghost. och jag dör. Den är oerhört bra och vi lyssnade på den säkert tusen ggr igår kväll. Och johan dansade till den, han körde sin johan-dans, den han kom in på kontoret och dansade i somras när jag vikarierade där. Asså den dansen, jag dör...jag tycker han är världens roligaste när han gör den..coh den funkar till typ alla låtar med. Haha så underbart jävla roligt. "kom igen då nu dansar vi!"
haha ja jag kommer aldrig kunna lyssna på den där låten utan att tänka på dansen.

nej jag kanske borde göra någonting annat än sitta här hela dagen. jag funderar starkt på att ringa pizzeria napoli och be dom köra hit en falafel eller nåt till mig. Vi får se.
typ hej världens längsta inlägg blev det också.

//michelle.

måndag 1 december 2008.

Jag är trött, trött. trött och även lite seg. Jag funderar starkt på att gå och lägga mig omänskligt tidigt ikväll. Det är måndag vilket betyder att jag jobbat 7-16:15 som vanligt samma tid varje måndag i över ett år. Jag jobbade i helgen, min vanliga lördag 10-19, det var en stressig dag, det mesta som kunde skita sig sket sig. Frysen pajade så vi fick ägna större delen av eftermiddagen åt att tömma hela frysen på alla frysvaror så att de inte skulle bli förstörda - något som vi egentligen inte alls hade tid med. Sen på söndagen så skulle jag också jobba, men fick åka in två timmar tidigare för att jag, Jossan och Petter skulle fylla upp frysen igen. Så söndagen blev en lång jobbdag, 06:00-18:30. När klockan ringde 05:15 imorse hoppades jag på att det var nåt slags skämt. Men det var det inte. jag har gått omkring i nån slags halv koma hela dagen och bara väntat tills jag får sova typ.

Efter jobbet traskade jag hem, ringde syster på vägen hem. Jag lagade en mycket god chili sin carne till middag. jag tog upp min låda med julpynt från källaren, jag har en halvfull bananlåda med lite julsaker. Lite lagom, inte julsaker överallt men lite julstämning skulle inte skada, det är ju faktiskt första december idag. När jag gick ner till källaren råkade jag lägga märke till att ensamma mamman har nu tagit bort lappen med mans namnet på som hon hade på dörren förra veckan.

Jag satte upp en adventsljusstake i fönstret i vardagsrummet och hängde lite julkulor från gardinstången. Sen har jag druckit te och suttit och ritat och lyssnat på hello saferide. bara gått runt och myst. Min mobil ringde och som vanligt så hann jag givetvis inte svara, det var nåt hem nummer, så jag kollade upp numret på eniro och såg att det var hon tupperware kvinnan. Så jag ringde upp nästan direkt. En man svarade då och jag sa att någon från detta nummer hade nyss ringt mig, "nej det tror jag inte!" sa han. Som att jag skulle bara slå ett random nummer och ringa upp och börja säga att dom ringt mig. hallå?
hursomhelst kom han på att det förmodligen var någon annan som också bodde där som ringt mig, what a genius! och det var Tupperware kvinnan som sa att hon beställt en ny sån där silikonbakunderlag åt mig eftersom mitt var trasigt, och så ska hon komma hit på onsdag och hämta den trasiga.
så är det.
jag ska fika nu, dricka te och äta frukt och saffranslängd som jag fick på jobbet idag.
take care, be aware.
//michelle.

RSS 2.0